Notícies

SantCugatCreix reconeix en els 2ns Premis Referents figures destacades per la seva aportació a l'esport santcugatenc, català, estatal i internacional

02.06.2025

SantCugatCreix reconeix en els 2ns Premis Referents figures destacades per la seva aportació a l'esport santcugatenc, català, estatal i internacional

DESTACATS

SantCugatCreix ha organitzat i lliurat els 2ns Premis Referents, aquest dimarts, 27 de maig, a la Sala Clavé de La Unió Santcugatenca. Amb aquests guardons, SantCugatCreix pretén reconèixer, en categoria masculina i femenina, persones vinculades de cadascun dels clubs que formen part de l'associació multiesportiva, per la seva aportació a l'esport de Sant Cugat on han esdevingut persones referents per a esportistes, famílies i seguidors. I, també, per la seva contribució de manera destacada en el reconeixement social i institucional que Sant Cugat ha assolit en l'àmbit català, estatal i internacional a través de l'esport. Els guardonats dels Premis Referents són a proposta de cadascun dels clubs de SantCugatCreix, i els han entregat presidents i directius de les entitats de l'associació multiesportiva.

 

Premiats de la 2a edició dels Premis Referents organitzats per SantCugatCreix.

 

L'acte ha estat presidit per Josep Maria Vallès, alcalde de Sant Cugat; Núria Escamilla, regidora d'Esports i Cultura de l'Ajuntament de Sant Cugat; Bernat Picornell, tinent d'alcalde de Drets, Dinamització de la Ciutat, Comerç i Seguretat de l'Ajuntament; Albert Salarich, regidor d'Empresa, Innovació i Internacionalització de l'Ajuntament i també membre de l'Àrea de Coneixement de SantCugatCreix; José Gallardo, regidor del PSC de l'Ajuntament; Alfredo Bergua i Estrella Salanova, regidors del PP de l'Ajuntament; Josep Maria Montserrat, director executiu de SOREA, patrocinador de SantCugatCreix; Jesús Montes, president de l'Igualada Vòlei Club, i Miquel Martínez, president de SantCugatCreix, acompanyat dels presidents i representants dels 8 clubs de l'associació multiesportiva i de l'àrea de Coneixement.

Reconeixements a l'Igualada Vòlei Club i a la Penya Blaugrana Sant Cugat

Abans de lliurar els guardons, SantCugatCreix ha fet dos reconeixements públics, a través del seu president Miquel Martínez, a l'Igualada Vòlei Club i a la Penya Blaugrana Sant Cugat.

A l'Igualada Vòlei Club per haver participat, activament, des de l'octubre del 2024 en l'aplicació i difusió del programa europeu SportBoard als seus esportistes, entrenadors i famílies. Igualada va ser la primera ciutat catalana que va confiar en aquest programa europeu, liderat per SantCugatCreix, gràcies a una ferma aposta de la regidora d'Esports d'Igualada, Patrícia Illa, i Jesús Montes, president de l'Igualada Vòlei Club.

 

Miquel Martínez i Jesús Montes.

 

Jesús Montes: "Gràcies a SantCugatCreix i al programa europeu SportBoard hem pogut resoldre un parell de problemes al club"

En els parlaments, Jesús Montes ha assenyalat que "la primera vegada que SantCugatCreix ens va presentar el programa europeu SportBoard en una reunió a l'Ajuntament d'Igualada, des de l'Igualada Vòlei Club hi vam apostar immediatament, ja que considerem que aquest tipus d'ajuts i eines ens ajuda a ser millors i fer millors els nostres esportistes. Gràcies a l'SportBoard hem pogut resoldre un parell de problemes al club. I ho hem fet amb el suport de l'equip de psicòlegs de SantCugatCreix, que ens ha ajudat a reconduir aquestes accions dins del nostre club. Gràcies a SantCugatCreix i al seu president, Miquel Martínez, que ens ha ajudat des del primer moment!".

SantCugatCreix també ha volgut donar la benvinguda a l'última entitat que s'ha integrat a SantCugatCreix, la Penya Blaugrana Sant Cugat. En els últims mesos, en diverses sessions formatives, a entrenadors, delegats, famílies i directius de l'escola de futbol de la PB Sant Cugat-H8S han conegut l'Sportboard i la seva APP, i també hi han interactuat.

 

Miquel Martínez i Josep Maria Félez.

 

Josep Maria Félez" Hi col·laborarem al màxim. La PB Sant Cugat sempre ha apostat pels valors"

Josep Maria Félez ha donat les gràcies a SantCugatCreix "per voler compartir aquest projecte amb la nostra entitat. Hi col·laborarem al màxim. La PB Sant Cugat sempre ha apostat pels valors".

Miquel Martínez ha volgut fer un "especial agraïment a l'Igualada Vòlei Club per la seva activitat tan intensa que ha tingut aquest temps amb l'SportBoard", i a la PB Sant Cugat, "la 8a entitat de SantCugatCreix, una incorporació que reforça el nostre projecte col·laboratiu i que ens omple d'orgull. Amb la PB Sant Cugat, arribem a ser més de 5.500 esportistes i 460 entrenadors i entrenadores".

Miquel Martínez: "És important aturar-nos, mirar enrere i agrair amb veu alta la tasca de tantes persones que fan créixer l'esport des de la base"

En els parlaments, Martínez ha felicitat els guardonats: "SantCugatCreix vol reconèixer públicament la trajectòria, el compromís i els valors a persones que des dels seus clubs han estat referents per les seves entitats i per a molts altres. És important aturar-nos, mirar enrere i agrair amb veu alta la tasca de tantes persones que fan créixer l'esport des de la base", ha afirmat.

Martínez ha volgut fer un "reconeixement sincer als clubs que formen part de SantCugatCreix, entitats que més enllà de representar Sant Cugat a Catalunya, l'Estat espanyol i Europa, creu en un model d'esport educatiu saludable i en valors i que aposten per desenvolupar part d'aquest compromís formatiu des de la col·laboració". També ha donat les gràcies als membres de l'àrea de Coneixement de SantCugatCreix, a l'Albert Salarich, el Xavi Cortés, el Manel González, el Jaume Fernández, la Maria Manén i l'Àlex López, "per la seva aportació constant i el seu talent, i per acompanyar-nos amb tanta generositat fins aquí".

Miquel Martínez: "Tanquem una temporada 2024-2024 que consolida SantCugatCreix com a referent català i europeu en esport, salut i treball col·laboratiu"

El president de SantCugatCreix ha fet balanç d'una temporada 2024-2025, "una temporada que consolida SantCugatCreix com a referent català i europeu en esport, salut i treball col·laboratiu. Avui, tanquem una temporada realment excepcional per SantCugatCreix, una etapa de consolidació, expansió i reconeixement".

Miquel Martínez ha explicat que "a finals del 2024 vam tancar oficialment els programes europeus SportBoard, que vam coordinar, i Sonar Injuries, en els que vam obtenir una valoració excel·lent per part de la Comissió Europea. L'Sportboard ha sortit per primera vegada de Sant Cugat, amb una prova pilot a Igualada, amb l'Igualada Vòlei Club, i llencem i financem unes sessions de psicologia esportiva per cada club associat a SantCugatCreix, gràcies a una aposta clara pel benestar esportiu promoguda des dels resultats recollits de l'SporBoard".

També ha dit que SantCugatCreix està treballant en el programa europeu Speed (Sport and Prevention of the Emerging Eating Disorders), el que és el 5è projecte europeu concedit en 8 anys.

Ha destacat que, des del mes de març passat, SantCugatCreix ha entrat a formar part de la nova junta directiva de l'European Multisport Clubs Association (EMCA), associació multiesportiva europea amb seu a Brussel·les (Bèlgica). I SantCugatCreix ho ha assolit a petició de la mateixa EMCA i poc més d'un any després d'adherir-se com a soci a l'associació europea de clubs multiesportius, el gener del 2024.

EMCA està integrada per 31 clubs de 23 països i 88 disciplines esportives, entitats de primer nivell europeu com Olympiacos, Ferencvaros, Lazio, Sporting Clube de Portugal i Bayer Leverkusen, entre molts d'altres. Cal destacar a més que SantCugatCreix és l'única i la primera entitat catalana i espanyola membre d'EMCA.

Miquel Martínez: "SantCugatCreix organitzarà i acollirà l'assemblea d'EMCA el març del 2026, un esdeveniment que volem que sigui una oportunitat de projecció, inspiració i de ciutat"

També ha recordat que, com ja es va aprovar en l'última assemblea d'EMCA, el 5 i 6 d'octubre del 2024 a Budapest (Hongria), SantCugatCreix acollirà l'assemblea d'EMCA que tindrà lloc el març del 2026. "Organitzarem i acollirem un esdeveniment que ha de ser molt més que una reunió institucional. Volem que sigui una oportunitat de projecció, inspiració i de ciutat".

També ha recordat l'èxit organitzatiu i de convocatòria de la 1a Trobada Erasmus+ Sport Catalunya, 10 anys d'esport i coneixement català a Europa, que va organitzar brillantment SantCugatCreix, el novembre, amb 38 entitats i una vuitantena de representantsd'administracions, federacions esportives, consells esportius, universitats, empreses, fundacions, clubs esportius i entitats.

Ha explicat, també, que s'han aprovat els nous estatuts de SantCugatCreix, "obrint l'entitat a clubs nous, a institucions, a empreses o persones que tinguin vocació a la transformació esportiva des de la col·laboració".

També s'ha presentat el projecte SantCugatCreix a l'Ajuntament de Lleida i a la comunitat esportiva de Lleida.

S'han continuat organitzant debats del cicle de xerrades 'L'esport en primer pla. A Debat'.

L'Associació de Gestors Esportius de Catalunya (ACGEP) ha reconegut SantCugatCreix, al maig, a Manresa, en els 9ns Premis Catalunya a la Gestió Esportiva, amb una Menció Especial, per ser un nou model esportiu col·laboratiu al nostre país, una comunitat d'entitats que cooperen per un model esportiu compartit a Sant Cugat, promovent la formació i els valors a través de l'esport.

Martínez, que ha dit que aquest premi "distingeix el nostre projecte de col·laboració de clubs a Sant Cugat", l'ha lliurat a la ciutat, a través de Josep Maria Vallès, "en representació de tot allò que puguem construir junts".

Miquel Martínez: "Encarem la nova temporada 2025-2026 amb molta il·lusió i ambició. Esperem que la Comissió Europea aprovi alguna de les 7 propostes de projecte Erasmus Plus que hem presentat"

Finalment, el president de SantCugatCreix ha assegurat que "encarem la nova temporada 2025-2026 amb molta il·lusió, ambició i claredat d'objectius. Esperem que a la tardor la Comissió Europea aprovi alguna de les 7 propostes de projecte Erasmus Plus que hem presentat, amb més capacitat de generar impacte dins de l'esport".

Josep Maria Vallès: "Felicito SantCugatCreix per més de 10 anys de molt bona feina per l'esport, per la ciutat i liderant molts projectes europeus"

També en els parlaments, l'alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès, ha felicitat SantCugatCreix, "per més de 10 anys de molt bona feina per l'esport, per la ciutat i liderant molts projectes europeus". Vallès també ha explicat que "sempre que el Miquel Martínez m'envia un WhatsApp és per comunicar-me una bona notícia". Finalment, ha lloat "l'organització del Dia del Capità, ja consolidat, i aquests 2ns premis Referents, per reconèixer diferents esportistes de diferents clubs de la nostra ciutat".

Els 14 premiats han estat els següents:

 

-CLUB VOLEIBOL SANT CUGAT. Ha lliurat els 2 guardons Salva Vendrell, president del Club Voleibol Sant Cugat.

-Aina Berbel.
Capitana del sènior A femení del DSV Club Voleibol Sant Cugat.

Aina Berbel: "Felicito SantCugatCreix per l'organització d'aquest acte. Agraeixo al DSV Club Voleibol Sant Cugat, en el que hi soc des dels 15 anys, que m'hagi lliurat aquest guardó. Soc molt feliç de poder formar part d'aquest club. 10 anys de tota una història i sempre he sentit molt els colors del meu club. Espero poder seguir sumant molts èxits representant el meu club".

-Toni Alemany. Director tècnic esportiu del DSV Club Voleibol Sant Cugat.

Toni Alemany: "Estic molt agraït per aquest reconeixement. Ara fa 10 temporades, en el curs 2014-2015, Miquel Martínez, que ara presideix SantCugatCreix i que llavors era el president del Club Voleibol Sant Cugat, va pensar en mi per ser el director esportiu del club. I durant aquests anys hem fet molt bona feina. Jo he liderat el projecte, però sense el treball dels entrenadors del club, referents al voleibol català i estatal, hauria estat impossible. He estat el director tècnic esportiu en cinc juntes directives, i sempre m'han deixat treballar a gust. L'èxit del club també és gràcies a ells i a elles".



-PATÍ HOQUEI CLUB SANT CUGAT.
Ha lliurat els 2 guardons Raimon Casas, president del PHC Sant Cugat.

-Maria Rosa Tamburini.
Exjugadora i capitana del sènior A femení del Patí Hoquei Club Sant Cugat, i ara entrenadora i coordinadora.

Maria Rosa Tamburini: "Agraïda per aquest reconeixement! Vaig ser la primera nena que va jugar a hoquei sobre patins a Sant Cugat. Gràcies als presidents Antoni Pérez, Miquel Soler i Raimon Casas pel seu suport! Vaig ser jugadora al club i, ara, coordinadora, i estic molt orgullosa de la feina que estem fent i de com creix l'esport femení en general i com aquesta ciutat també aposta per l'esport femení".

-Toni Garcés.
Secretari del PHC Sant Cugat (Ha recollit el premi Xavi Tomé, directiu del PHC Sant Cugat).



-CLUB DE RUGBY SANT CUGAT.
Ha lliurat els 2 premis Gemma Montseny, vocal responsable de l'àrea femenina de la junta directiva del Club de Rugby Sant Cugat.

-Carme Baró.
Ha estat delegada del sènior A masculí, del sènior A femení, secretària tècnica, encarregada de material...

Carme Baró: "Dono les gràcies a SantCugatCreix i, sobretot, al meu club, al Club de Rugby Sant Cugat! Gràcies, Gemma Montseny per acompanyar-me tota aquesta època! Després de 20 anys de rondar pel club, enguany toca jubilar-se".

-César Ocampo. Jugador del sènior A masculí del CR Sant Cugat, amb 150 partits.

 

-JUNIOR FC. El guardó en categoria femenina l'ha lliurat Salva Font, vicepresident del Junior FC, i en la masculina, Joan Roca, membre de la junta directiva del Junior FC.

-Katery Maragall.
Exjugadora del sènior A femení d'hoquei sobre herba del Junior FC i excap d'equip del primer equip femení de Divisió d'Honor. En els darrers 7 anys ha estat la tresorera de la junta directiva del Junior FC. (Ha recollit el premi Carol Abad).

-Marc Crespo:
Jugador i capità del sènior A masculí de futbol del Junior FC i responsable de la Comissió de Futbol del Junior FC.

Marc Crespo: "Dono les gràcies a SantCugatCreix i a la junta directiva del Junior FC. No va ser fàcil, entenc, de donar-me l'oportunitat de dirigir la secció de futbol amb només 25 anys. Va ser una aposta arriscada. Espero haver complert amb les expectatives i haver-ho fet bé. Visca el Junior FC!".

-CLUB HANDBOL SANT CUGAT.
El guardó en categoria femenina l'ha lliurat Sergi Salvó, membre de la junta directiva del Club Handbol Sant Cugat, i en la masculina, José Manuel Álvarez, vicepresident del Club Handbol Sant Cugat.

-Arantxa Bueno.
Capitana del sènior A femení del Club Handbol Sant Cugat.

Arantxa Bueno: "Gràcies per aquest reconeixement! La meva capitania és una capitania de capitanes. Aquest guardó també és per a elles. Visca l'handbol femení".

-Arnau Domingo. Capità del sènior A masculí del Club Handbol Sant Cugat.

Arnau Domingo: "Moltes gràcies pel reconeixement! És tot un honor i un orgull! Aquest guardó no és, només, per a mi, és per a tot l'equip. I no tan sols per aquesta temporada, sinó pels últims anys que tan jugadors, entrenadors i la gent del club estem impulsant el Club Handbol Sant Cugat al més alt, tant en la branca masculina com en la femenina. Estem tenint molts èxits. Demano a les institucions públiques que apostin per l'esport i l'handbol. L'esport és molt important per a la societat, ens uneix, ens fa créixer i ens fa millors persones. Apostar i impulsar l'esport també és apostar per la ciutat".

-CLUB GIMNÀSTICA RÍTMICA I ESTÈTICA SANT CUGAT:
Ha lliurat els 2 guardons Rosa Casino, directiva del Club Gimnàstica Rítmica i Estètica Sant Cugat.

-Gemma Tortosa.
Gimnasta de l'equip aleví C 'Campanillas' de la secció de gim nàstica rítmica escolar del CGRE Sant Cugat.

-Ariadna Deu.
Gimnasta de l'equip 'UBUNTU' de la secció de gimnàstica estètica de grup de l'equip infantil 8-10 del CGRE Sant Cugat.

Ariadna Deu:
"Tinc 9 anys i m'agrada molt l'esport. Faig gimnàstica estètica de grup, un esport poc conegut del que em sento molt orgullosa. Al tapís soc feliç. M'encanten els dies que tinc entrenament i, sobretot, quan tinc competició. La gimnàstica estètica m'aporta valors, com la disciplina, l'esforç, el respecte, el treball en equip, la superació i la seguretat en mi mateixa. Aquest premi no és, només meu, és del tot l'equip".

 

-CLUB MUNTANYENC SANT CUGAT. Ha lliurat els 2 guardons Joan Bel, president del CM Sant Cugat.

-Antònia Sans. Sòcia del Club Muntanyenc Sant Cugat des de fa 20 anys. Ha estat impulsora i organitzadora de les sortides de muntanya "Camins del Jussà", i actualment coordina també la Volta Catalunya. Exorganitzadora i coordinadora del voluntariat en caminades emblemàtiques com la Transfronterera Cap del Rec i la Marxa del Corredor Verd del Vallès.

Antònia Sans: "Gràcies a la junta directiva del Club Muntanyenc Sant Cugat i a SantCugatCreix per aquest reconeixement. Aquest guardo és per a mi una empenta per seguir organitzant i dinamitzant activitats d'excusionisme al CMSC i a Sant Cugat".

-Josep Maria Aymà. Soci del Club Muntanyenc Sant Cugat des de fa gairebé 39 anys. Ha estat una figura clau en la promoció del senderisme i les activitats de muntanya al club. Va ser vicepresident del club durant dues legislatures.

Josep Maria Aymà: "Gràcies a SantCugatCreix i a la junta directiva del Club Muntanyenc Sant Cugat per aquest reconeixement. De tot el que he anat organitzant del que n'estic més satisfet, i que aparentment és la més senzilla, són els 'Passeigs per Collserola'.

 

Autoritats, organitzadors, premiats i clubs en els 2ns Premis Referents.

 

TEXT: Àlex López Puig.

FOTOS: SantCugatCreix.