Notícies

SantCugatCreix presenta al Consell Català de l'Esport els seus pròxims projectes

21.07.2025

SantCugatCreix presenta al Consell Català de l'Esport els seus pròxims projectes

DESTACATS

Després que ens rebés el conseller d'Esports de la Generalitat de Catalunya, Berni Álvarez, el passat 21 de febrer, ara ho ha fet la directora del Consell Català de l'Esport, Carmen Bastida. Ho va fer el dimecres 16 de juliol, al matí, també a les instal·lacions del Consell Català de l'Esport, a Esplugues de Llobregat. SantCugatCreix va estar representat pel seu president, Miquel Martínez, i per Manel González, membre de l'àrea de Coneixement de l'associació multiesportiva.

En la reunió també hi va participar, activament, Elena Vila, portaveu i regidora del grup municipal del PSC a l'Ajuntament de Sant Cugat; senadora per Barcelona del PSC de Catalunya, i secretària d'Esports del PSC de Catalunya. Al final de la trobada, els representants de SantCugatCreix també van poder saludar Abel Garcia, secretari General de l'Esport de la Generalitat de Catalunya.

SantCugatCreix va presentar a Carmen Bastida els seus pròxims projectes, proposant línies de col·laboració per treballar conjuntament alguns projectes d'àmbit català.

Carmen Bastida: "Tots els projectes que plantegeu tenen una visió molt més transversal i global que podem extrapolar en l'àmbit català"

Carmen Bastida va felicitar SantCugatCreix "per l'espectacular feina i necessària que feu. Feu molt bé les coses. Us ho dic de veritat i us felicito. Sou Sant Cugat i SantCugatCreix, però més enllà de Sant Cugat tots els projectes que plantegeu tenen una visió molt més transversal i global que podem extrapolar en l'àmbit català. Els nostres projectes tenen moltes línies en comú amb els vostres, i encaixen perfectament. Sou Catalunya Creix!

 

Elena Vila, Carmen Bastida, Manel González i Miquel Martínez, durant la reunió.

 

SantCugatCreix organitzarà, al març, l'assemblea d'EMCA, a petició de l'associació europea de clubs multiesportius

Durant la trobada, Miquel Martínez i Manel González van explicar a Bastida que, a petició d'EMCA, SantCugatCreix organitzarà el pròxim mes de març l'assemblea d'aquesta associació europea de clubs multiesportius. Van detallar que, des del mes de març passat, SantCugatCreix ha entrat a formar part de la nova junta directiva de l'European Multisport Clubs Association (EMCA), amb seu a Brussel·les (Bèlgica). I SantCugatCreix ho ha assolit poc més d'un any després d'adherir-se com a soci a l'associació europea de clubs multiesportius, el gener del 2024.

EMCA està integrada per 31 clubs de 23 països i 88 disciplines esportives, amb entitats de primer nivell europeu com Olympiacos, Ferencvaros, Lazio, Sporting Clube de Portugal i Bayer Leverkusen, entre molts d'altres. Cal destacar, a més, que SantCugatCreix és l'única i la primera entitat catalana i espanyola membre d'EMCA.

Miquel Martínez: "El gran salt qualitatiu de SantCugatCreix és que el 2024 vam entrar a formar part d'EMCA. És un gran motor de generar oportunitats, amb projectes i sinergies col·laboratives"

El president de SantCugatCreix va assenyalar durant la trobada que "el gran salt qualitatiu de SantCugatCreix és que el 2024 vam entrar a formar part d'EMCA, amb clubs europeus molt potents que s'assemblen molt al que és SantCugatCreix. Ens han vist com un model. EMCA és un gran motor de generar oportunitats, amb projectes i sinergies col·laboratives".

Carmen
Bastida: "Quan es fan bé les coses, s'aconsegueix ser un referent, i si sou a EMCA és per això"

En aquesta línia, Bastida va assenyalar que "quan es fan bé les coses, s'aconsegueix ser un referent, i si sou a EMCA és per això".

La 2a Trobada Erasmus+ Sport Catalunya, 10 anys d'esport i coneixement català a Europa, al novembre

Miquel Martínez i Manel González van explicar a Carmen Bastida que al novembre SantCugatCreix organitzarà la 2a Trobada Erasmus+ Sport Catalunya, 10 anys d'esport i coneixement català a Europa, que ja va organitzar brillantment el passat 28 de novembre, amb un èxit de convocatòria de 38 entitats i una vuitantena de representants d'administracions, federacions esportives, consells esportius, universitats, empreses, fundacions, clubs esportius i entitats. Aquest esdeveniment, que ja va presidir Carmen Bastida i va formar part del programa d'actes del nostre 10è aniversari, va comptar amb la col·laboració, entre d'altres, del Consell Català de l'Esport de la Generalitat de Catalunya. En aquesta 2a edició hi participaran els programes europeus amb segell català que el programa Erasmus+ Sport de la Unió Europea (UE) hagi aprovat aquest 2026 i que es donaran a conèixer a partir del mes de setembre.

 

 

Pel 2026, SantCugatCreix ha sol·licitat 7 projectes europeus al programa Erasmus+ Sport de la Unió Europea

Durant la trobada, Miquel Martínez i Manel González van explicar a Bastida els 7 programes europeus que SantCugatCreix ha sol·licitat i presentat al programa Erasmus+ Sport de la Unió Europea (UE). Aquests són: Periscope i Gimnasters (coordinats per SantCugatCreix); Instruct; Herizon; ParkActive; Mothers And Daughters), i Digiroot.

SantCugatCreix, l'única associació d'aquest tipus a Catalunya i a Espanya

Miquel Martínez ha explicat què és i què fa SantCugatCreix -és l'única associació d'aquest tipus a Catalunya i a Espanya-, i els 8 clubs esportius que l'integren, que són Club Voleibol Sant Cugat, Patí Hoquei Club Sant Cugat, Club de Rugby Sant Cugat, Junior FC, Club Handbol Sant Cugat, Club Gimnàstica Rítmica i Estètica Sant Cugat; Club Muntanyenc Sant Cugat i Penya Blaugrana Sant Cugat. SantCugatCreix és una entitat oberta a clubs nous, a institucions, a empreses o persones que tinguin vocació a la transformació esportiva des de la col·laboració.

"Tenim la intenció de seguir creixent. Desenvolupem projectes de coneixement que podem aportar internament als clubs i hem anat a explicar-los a altres ciutats com Lleida o Igualada i el nostre model els agrada. És aplicable a altres ciutats", ha explicat Miquel Martínez.

 

 

Ara, amb el programa europeu SPEED, el 5è en 11 anys de vida

També es va detallar que en el 10è aniversari de SantCugatCreix, la Unió Europea (UE) va concedir un nou programa europeu a l'associació multiesportiva, l'SPEED (Sport and Prevention of the Emerging Eating Disorders), el 5è en 11 anys de vida (tot i que el primer programa europeu concedit va ser el 2016 amb l'Ethics4Sport). A través de la convocatòria europea del programa Erasmus + Sport de la Unió Europea, SantCugatCreix va superar la fase de selecció i va obtenir una excel·lent puntuació de 89 sobre 100 punts. L'SPEED, que coordina l'Associazone Sportiva Dilettandistica Polisport Pontevecchio de Bolonya (Itàlia), és un programa d'esport i prevenció de trastorns alimentaris emergents, es desenvoluparà entre els anys 2025 i 2028 (30 mesos de duració) i té una dotació total de 400.000 euros.

Després de 10 anys amb una ferma aposta pel coneixement en el món de l'esport santcugatenc, català i europeu, SantCugatCreix ha treballat i continua treballant com a socis en 5 programes europeus. Primer ho va fer amb l'Ethics4Sport (el 2016) i l'Scores (2020), i després amb el Sonar Injuries (2022). Des del 2022, SantCugatCreix treballa amb l'SportBoard -el va coordinar-, programa europeu que va finalitzar el desembre del 2024, però que l'associació multiesportiva li està donant continuïtat. I, ara, des del gener del 2025, amb l'SPEED. Tot va començar amb la Carta Ètica (redactada el 2024).

L'associació multiesportiva també ha presentat a Carmen Bastida altres projectes que organitza, com els debats del cicle de xerrades 'L'esport en primer pla. A Debat'. L'octubre, sobre l'esport inclusiu, serà el 6è. També el Dia del Capità (amb 5 edicions) i els Premis Referents (amb 2 edicions).

TEXT i FOTOS: Àlex López Puig.